- Żadna instytucja zaangażowana w składanie wniosków o wpłatę świadczenia 500+ nie pobiera za to opłat –wypełnienie i składanie wniosków jest CAŁKOWICIE BEZPŁATNE!
- Żadna z instytucji zaangażowanych w składanie wniosków o wypłatę świadczenia 500+ NIE ŻĄDA od swoich klientów podawania lub potwierdzenia drogą mailową lub SMS-ową danych takich jak: imię i nazwisko, numer dowodu osobistego, PESEL, miejsce zamieszkania czy przekazywania innych tego typu wrażliwych informacji.
- Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku otrzymania maila czy SMS-a z prośbą o kliknięcie linka lub odesłania SMS-a. Nie należy reagować – może to być próba oszustwa, wyłudzenia danych lub zainfekowania komputera!
- Przy wypełnianiu i wysyłaniu wniosku należy zwrócić szczególną uwagę czy odbywa się to przy pomocy bezpiecznego połączenia ( w przeglądarce internetowej o bezpieczeństwie świadczy zamknięta kłódka w pasku adresu strony www)
- Przy wypełnianiu i wysyłaniu wniosku o wypłatę 500+ najlepiej bezpośrednio wchodzić na stronę banku lub innej instytucji zaangażowanej w program.
- Jeśli w wyglądzie strony cokolwiek wzbudzi zaniepokojenie klienta, przed zalogowaniem do systemu transakcyjnego powinien się on upewnić, że wszedł na właściwą stroną lub skontaktować się konsultantem infolinii.
- Aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.
- Jeżeli link z otrzymanej wiadomości został już otwarty i podano jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominaj serwis transakcyjny należy niezwłocznie skontaktować się z konsultantem banku.
Na podstawie informacji ze strony Ministerstwa Cyfryzacji:
http://mc.gov.pl/na-co-warto-zwrocic-szczegolna-uwaga-by-przy-okazji-skladania-wnioskow-o-wyplate-swiadczenia-500